Adtech industrija ne poštuje privatnost potrošača

Large_key

Organizacije za ljudska i digitalna prava iz sedam zemalja EU upozoravaju na nezakonite metode online oglašavanja kod aplikacija za upoznavanje

Slijedom poziva organizacije Civil Liberties Union for Europe (Liberties), jedanaest organizacija za ljudska i digitalna prava u sedam zemalja EU zatražilo je od svojih lokalnih agencija za zaštitu podataka (DPA) da istraže kršenje GDPR-a u koje su uključeni Grindr, Tinder i OkCupid. Među državama koje su se priključile kampanji su Hrvatska, Njemačka, Italija, Mađarska, Slovenija, Španjolska i Švedska.

Među njima su i Centar za mirovne studije i Gong, koji su danas poslali dopis Agenciji za zaštitu osobnih podataka. 

Utvrđeno je da određene mobilne aplikacije za upoznavanje i praćenje ciklusa prikupljaju osjetljive informacije, uključujući točnu lokaciju korisnika, seksualnu orijentaciju, religiozna i politička uvjerenja te druge osobne podatke koje zatim prosljeđuju brojnim trećim tvrtkama u ekosustavu oglašivačke tehnologije. Masovni komercijalni nadzor može i direktnije ugroziti  temeljna prava i slobode, pa je primjerice, u Egiptu policija koristila Grindr kako bi pronašla i uhitila homoseksualne osobe.

“Obični korisnici mobitela nemaju značajan način na koji sebe ili društvo mogu zaštiti od posljedica eksploatacije podataka i masovnog komercijalnog nadzora. Te posljedice mogu biti vrlo ozbiljne - od izlaganja ljudi fizičkoj opasnosti do potkopavanja slobode izražavanja u našim društvima. Vrijeme je da nacionalna tijela za provedbu zakona osiguraju da adtech industrija promijeni svoje postupanje i počne poštivati GDPR”, rekla je Orsolya Reich, viša suradnica za privatnost u Libertiesu.

Inicijativa se temelji na izvješću pod naslovom "Izvan kontrole" Norveškog vijeća za potrošače (NCC) i njihova istraživačkog partnera NOYB, organizacije za digitalna prava iz Austrije.

Liberties je predvodio sličan istup u 14 zemalja EU u lipnju 2019. godine – protiv Googlea i IAB-a koji su kršili GDPR tako što su koristili oglašivačku metodu real-time bidding. Za više informacija, molimo pogledajte stranicu kampanje #StopSpyingOnUs.

Za više detalja o kampanji, molimo kontaktirajte:

Orsolya Reich
Advocacy Officer za privatnost – Liberties
o.reich@liberties.eu

Za dodatna pitanja o Libertiesu, molimo kontaktirajte:

Vanja Prokic
Odnosi s javnošću – Liberties
v.prokic@liberties.eu

 


Preporučite članak: