Održana 22. Škola ljudskih prava za srednjoškolce/ke

Large_sljp4

Od 5. do 13. travnja 2010. godine, u organizaciji Centra za mirovne studije te financijski podržanu od Norveškog helsinškog odbora, održala se 22. po redu Škola ljudskih prava za srednjoškolce/ke u Donjoj Stubici.

Na Školi je sudjelovalo osamnaest srednjoškolaca/ki iz cijele Hrvatske(Benkovac, Varaždin, Pula, Rovinj, Split, Omiš, Vukovar, Našice, Garešnica, Karlovac, Čazma, Lovran i Dugo Selo) te su se održala sljedeća predavanja i radionice: Nenasilna komunikacija, Timski rad i suradnja (Emina Bužinkić i Julija Kranjec); Ljudska prava kroz povijest (Žarko Puhovski); Institucionalni mehanizmi za zaštitu ljudskih prava (Sandra Benčić); Identiteti, predrasude i diskriminacija(Andrijana Parić, Iva Zenzerović Šloser); Rod i spol/prava žena i mediji(Sanja Sarnavka); Suočavanje s prošlošću(Vesna Teršelič) te Aktivizam mladih(Emina Bužinkić).
Na završetku škole, mladi su imali priliku izabrati sudjelovanje te se okušati i u praktičnim radionicama video aktivizma(Morana Komljenović) i forum teatra(Josipa Lulić), čija je svrha bila da putem njih procesno prorađuju teme o ljudskim pravima o kojima su diskutirali i učili, ali i da na temelju znanja stečenog i/ili proširenog sami prepoznaju i prezentiraju društvene situacije o kojima se žele kreativno izraziti na jedan ili drugi način. Sudionici su u evaluaciji izrazili veliko zadovoljstvo i korisnost ovih radionica, kao i želju da se i dalje nastave baviti videom, odnosno kazalištem kao sredstvom vlastite afirmacije, ali i izražavanja i odražavanja situacije i problema u društvu.
Polaznici/e su pokazali zainteresiranost za učenje putem korištene metodologije, koja se sastojala od kombinacije predavanja i radionica, odnosno iskustvenih i participativnih vježbi. U evaluaciji su izjavili kako su putem igre, opušteno i lako naučili mnogo stvari i kako im je atmosfera rada u malim grupama bila vrijedno iskustvo rada na sebi i timskog rada. Za teme su rekli da su aktualne, zanimljive i primjenjive te da ih se posebno dojmilo to što im je dana prilika da diskutiraju i sami zaključuju.

Preporučite članak: