Priručnik: Znanje za održivo djelovanje - od teorije do prakse

Book_znanjezaodrzivodjelovanje-_naslovna-page-001

CMS u suradnji sa partnerskim udrugama i školama pripremio je i objavio priručnik u području održivog razvoja. Namijenjen je obrazovnim radnicama/ima s namjerom inspiriranja i umnažanja dobrih praksi odnosno utjecaja škola na pozitivne promjene u zajednici.

Priručnik je usmjeren na upućivanje učenika u teme koje su danas aktualne globalno, a mogu se obrađivati u lokalnom kontekstu. Donosi prikaz mogućnosti i primjere kako raditi na temama održivog razvoja s učenicima kroz nastavu, izvannastavne aktivnosti i projekte škola. Osim primjera za obrazovne radnice i teorijskog objašnjenja koncepta i sadržaja održivog razvoja, priručnik sadrži i inspiraciju za učenice/ke kroz prikaze rada i doprinosa aktivista različitih profila. 

Sadržaji održivog razvoja još su uvijek slabo zastupljeni u našem odrazovnom sustavu, pogotovo imajući na umu važnost ovih tema, a nedostaje i didkatičkih materijala za obrazovne radnike/ce. Nadamo se da će ovaj priručnik biti podrška i poticaj na djelovanje i drugima koji rade s mladima. 

Situacija u svijetu po pitanju održivosti čovjekovog djelovanja i opstanka na planeti je alarmantna, što je pogotovo vidljivo po pitanju klimatske krize i nedostatnih odgovora vlada na taj izazov. Također, održivosti na  lokalnoj razini prijete npr. smanjivanje umjesto povećanja zelenih površina u gradu, planiranje izgradnje golf igrališta u okolnostima prijetnje velikih suša, uništavanje bioraznolikosti. Važnosti zelenih gradskih površina mogli smo se osvjedočiti u vrijeme pandemije, a upravo projekti partnerskih škola, opisani u priručniku, doprinose ublažavanju navedenih problema.    

Zbog ozbiljnosti izazova s kojima se društvo suočava, važno je da djeca i mladi imaju znanja i vještine za održivo djelovanje, a oni su kroz ovaj projekt i pokazali da to mogu kada im se pruže mogućnosti da djeluju i mijenjaju svoju zajednicu. 

Sadržaj priručnika je izrađen u suradnji partnera na projektu - udruga Zelena Istra, Centar za mirovne studije i “Krka” Knin te škola: OŠ Domovinske zahvalnosti i SŠ Lovre Montija iz Knina i Gimnazije Pula, OŠ Monte Zaro, OŠ Kaštanjer, OŠ Šijana iz Pule te OŠ Vladimira Nazora iz  Krnice. U njemu su opisani projekti tih škola u zajednici kao što su Pragrande - divlje srce grada, Eko kutak u našem gradu, Skroji svoju održivu priču i drugi.

Nastao je u sklopu projekta „Znanje za održivo djelovanje“ koji se bavi podrškom i jačanjem škola za provedbu nastave i aktivnosti s učenicima u području održivog razvoja, i to kroz blisku suradnju škola udruga i lokalne zajednice uz aktivnu participaciju učenika/ca u svim fazama. Projekt je to koji doprinosi podizanju kompetencija obrazovnih radnica/ka u području održivog razvoja te su oni znanje prenosili na učenike i s njima zajednički osmislili i proveli cijeli niz različitih akcija u zajednici. Kao trajnu i široko upotrebljivu podršku za rad u obrazovanju na održivom razvoju postavljena je i web stranica zzod.zelena-istra.hr te snimljen video Planet u glavu. Nositelj projekta je udruga Zelena Istra iz Pule.

Projekt se provodi u okviru Švicarsko-hrvatskog programa suradnje, a sufinanciraju ga Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske i Ministarstvo znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske.

 

Preporučite članak:

Kolačići (cookies) pomažu u korištenju ove stranice. Korištenjem pristajete na korištenje kolačića.