Obrazovanje nije VICan!?

Large_hmb2_001-820x421

Da je obrazovanje loš vic u ovoj zemlji, politička nam vlast opetovano dokazuje. Na jučerašnjem sastanku Povjerenstva za provedbu Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije, predsjednica Povjerenstva Dijana Vican nije smijenjena, unatoč tomu što je neovlašteno osiromašila Akcijski plan provedbe Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije  reducirajući ga za čak 66% mjera orijentiranih na marginalizirane i ranjive skupine poput romske djece i djece s teškoćama u razvoju.  

Vican je zadržala svoju poziciju iako je na višesatnom sastanku odbačen njezin prijedlog Akcijskog plana te je usvojena metoda izrade novog Akcijskog plana i unatoč tomu što su brojni članovi Povjerenstva uputili prigovor na netransparentnost rada Povjerenstva. U nekoj drugoj zemlji demokratskog predznaka, ovakva bi priča vodila samo jednom završetku – Dijana Vican više ne bi bila na poziciji predsjednice Povjerenstva. Vican bi trebala podnijeti ostavku zbog etičkih i profesionalnih razloga, a kada to već ne čini, ostavka bi joj trebala biti uručena.

Akcijski plan provedbe Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije trebao je biti donesen prije tri godine. GOOD Inicijativa je još u kolovozu 2016. godine kao jedan od predizbornih zahtjeva postavila prioritet donošenja ovog akcijskog plana čemu su sve političke stranke dale zeleno svjetlo. Također, rasprave o važnosti provedbe Strategije nije bilo jer se ona smatrala nacionalnim prioritetom koji se usvojen gotovo konsenzualno.

Ovakav smjer donošenja odluka kojega odlikuje ‘trgovanje viškom nepotrebne robe’ opasan je i suprotan demokratskim promjenama, toliko potrebnima hrvatskom obrazovanju i društvu. Nejasno je za čije interese radi Vican i tko su oni koji joj ‘drže leđa’, jer ovakvo je djelovanje anti-hrvatsko i anti-demokratsko. Postavlja se i pitanje kakvu ulogu igra ministrica Divjak i za čiji interes, s obzirom na nedostatak oštrije reakcije s njezine strane. Hoće li Divjak jednako mirno zaobići ovu situaciju, kao što je onu s Culej koja još uvijek obnaša ulogu voditeljice Ekspertne radne skupine za Cjelovitu kurikularnu reformu unatoč političkom imenovanju temeljem podobnosti.

Hoće li nova metoda rada koju najavljuje Ministrica Divjak nakon sastanka Posebnog stručnog povjerenstva donijeti Akcijski plan koji proizlazi iz Strategije i omogućuje promjene u obrazovnim politikama ostaje za vidjeti, a u tom procesu GOOD inicijativa poziva premijera Plenkovića i ministricu Divjak da sad i odmah preuzmu odgovornost i zaustave daljnje nazadovanje, tako što će s političkih i drugih utjecajnih pozicija maknuti one koji hrvatskom odgojno-obrazovnom sustavu nanose nepopravljivu štetu kronično ga demoralizirajući i demobilizirajući za promjene. Potrebno je u partnerstvu izraditi plan kvalitetne, dugoročne i demokratske obrazovne reforme kakvu već dugo trebaju hrvatski učenici, nastavnici i društvo.

GOOD inicijativa poziva sve buduće članove Povjerenstva koji će, prema najavama ministrice Divjak, pratiti pojedina poglavlja Akcijskog plana, da se bore za demokratične promjene u obrazovnim politikama, za obrazovanje koje uključuje svu djecu, posebno vodi računa o najslabijima, a sve ostale učenike potiče na solidarnost i uključivost.

Preporučite članak:

Kolačići (cookies) pomažu u korištenju ove stranice. Korištenjem pristajete na korištenje kolačića.